Brev till dagis

Hej
Hoppas att ni alla mår bra och att ni nu har fått lite snö, har hört att det är lite snålt med det.
Vi hittade en park som de gör konstsnö i, förmodligen så ska det göras längdåkningsspår men vi kunde iaf busa och hoppa i snön, jippie vad skoj! Här har det inte heller kommit snö, men vi hoppas varje dag att det snart kommer.

Vi har även besökt ett litet konstmuseum som man får rita och pyssla hur mycket som helst, och om man ledsnar på det finns det jättemycket leksaker och även en piratbåt med ruschebanor.

Här har vi redan fått lite paket i julstrumpan, det är St Nicholas som kommer den 6:e dec om man varit snäll, han lägger alltid samma saker i julstrumpan, det är nötter, apelsin, äpple , choklad och en liten leksak.
En kväll så kom det ett jättelångt rikigt tåg , som var fullt utsmyckat med julljus och tomtar och massa julsånger. Det tåget hade startat i november i Canada och skulle köra fram till jul , de stannar på 140 olika stationer och vid varje stopp så är det insamlingar till de som inte har mat och pengar att handla för. Det var jättefint men det lät så himla högt att jag fick ont i mina öron...

Jag har hittat en ny kompis , Andrèa heter hon och hon är min närmsta granne, det går jättebra att leka med henne, jag brukar tala svenska och hon talar engelska men vi förstår oftast varandra, jag börjar även förstå lite engelska ord nu...
Carl ska få gå tillsammans med Andrèa's storebror Leo till skolan en dag, då kommer de att få åka en gul skolbuss som har en stoppskylt fram och blinkande lampor på taket. Jag brukar gå med Andrèa's mamma för att hämta Andrèa när hon kommer med bussen, det ser spännande ut att få åka skolbuss.

Vi har ju firat Thanksgiving och då åt vi kalkon i massor... mycket gott!
Vi har även varit och kikat på hockey, ett collegelag från Madison, deras maskot heter Bucky Badger och är en svartvit grävling, han var nog den sötaste på planen.
Förra veckan var vi och badade på ett äventyrsbad, efter ca 2 timmar tyckte jag att jag kunde ta ur fingrarna i öronen och kunde njuta av badet,,,,allt låter så högt här.
Igår kväll var vi på bio, vi såg Arthur , the Christmas movie, den var i 3d , spännande att få ha glasögon på sig på bio.

Jag har även varit och gjort min egen julstrumpa och då fick jag med lite magisk renstofft, det ska man lägga ut på gräsmattan på julaftonskvällen så att Tomtens renar vet att de ska landa på just vårt tak. Här kommer Tomten inte på julafton utan på natten till juldagen, så det första man gör på juldagen är att springa ner till öpnna brasan och kikar vad han lämnat i julstrumpan. Vi har klätt granen och bakat pepparkakshus, det luktar jul iaf trots att det inte är någon snö.

Hoppas att Luciakvällen går bra, vi ska få följa med till kyrkan och kika när Andrèa är med i deras julspel, hon ska vara ett får...Lucia firar men inte här, men vi fikade med saffransbullar och peppisar.

Kramar från Isac
ps mamma, pappa och Carl hälsar så mycket ds



















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0