Idag på jobbet så skickade goaste Clara ut ett mail , jag är med och bidrar, var med du oxå!




"Hejsan.
Jag har berättat förut om en insamling till Baltikum.
 
Det är ett par gubbar i Avesta som samlar ihop kläder och andra ting och åker över till en stad ca 6-7 mil söder om Riga (Bauska). Där har de ett samarbete med röda korset som hjälper till att fördela kläder och annat till de som behöver. De har åkt i över 15 år. I början kom det med saker till skolan, men standarden där har höjts och de klarar sig numera ganska bra.
Däremot är fattigdomen på lansbygden fortfarande väldigt stor. Nu när vintern är i antågande finns det många hemlösa som behöver hjälp.
Det finns en familj där till och med socialen har gett upp där en alkoholiserad mamma bor med två små barn. Jag har sett foton därifrån och det var aldeles förskräckligt En skitig madrass på golvet för barnen att sova och varken täcke eller kudde. Dit åker de varje gång med lite kläder och mat.
Dessa pensionärsgubbar bekostar resorna helt själva så de åker så ofta de har råd, ett par gånger om året. Denna gång ska pappa Bertil följa med. De lastar två minibussar och släpvagnar fullt och åker.
 
Nu vill jag hjälpa till att samla in pengar och kläder till dem. De önskar sig vinterkläder och skor, saknar främst för karlar (vi kvinnor är bra på att skänka våra kläder och barnens kläder) men också varma kläder för kvinnor och barn behövs. Dessutom vill de gärna ha frottéhandukar. Allra mest behövs pengar för att de ska ha möjlighet att resa oftare.
 
Jag lovar att servera er kaffe latte och goda knäckemackor om ni öppnar upp plånkan.
För att få lite extra fart på insamlingen så lovar jag också att jag och Johan höjer den summan ni skänker. (Gulp) Så se nu till att skinna oss rejält.
 
De gamla stålverksgubbarna kommer bli rörda till tårar!
 
Resan går mot Baltikum allhelgonahelgen så ni har ca 2 veckor på er att vara med och bidra.
 
 
(För de som inte jobbar på mitt kontor har jag svårt att ordna med kaffe latte, ni får goda tankar istället. Betala in på mitt konto och märk med Baltikum så att jag inte plötsligt tror att jag har blivit miljonär: 9020.35.238.16 länsförsäkringar bank)
 
Jag utlovar rapport med bilder när PappaBertil har kommit hem!
 
Tackar ödmjukast på förhand!
/Clara
 

Med vänlig hälsning/Best regards

Clara Andersson

> Business Travel Consultant


TICKET AFFÄRSRESOR

Partner to FCm Travel Solutions


Stora Gatan 33 - Brevbox 10081 - 721 19 VÄSTERÅS - Sweden
Phone: + 46 21 404620 -  Fax: + 46 21 404699
E-mail: [email protected]
www.ticketaffarsresor.se

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0