Tappra kvinnor

Jag har tillbringat dagen med barnens härliga farmor, vi har haft en del läkarbesök av diverse slag inbokade och vilken avdelning vi än har vänt oss till så slår farmor alla med häpnad. Hon är en kvinna som är så oerhört tapper och så himla pigg, hon är nyss fyllda 86 och när de skulle ta ett EKG så togs det för givet att hon hade varit med om det förr, men icke sa nicke och resultatet var häpnadsväckande, ett sådant fint EKG önskar jag att alla människor skulle berikas med , sa läkaren och dubbelkollade åldern i  journalen...


Farmor påminner om min mormor, precis lika pigg och alltid positiv och jag känner mig oerhört berikad av att få ha och haft så fina kvinnor nära mig.
Det är ett bra komplement till alla pojkar som omger mig, en gnutta av farmors styrka och min mormors glädje ger en stabil grund åt oss...Lägg därtill min mammas envishet så är det hela komplett.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0