En annan del av Västerås

Igår så tog jag ut farmors gröna fara, blommor skulle inhandlas och mamma skulle följa med på utflykten.
Jag sitter ( som vanligt) och funderar på om/när/var nästa resa ska gå, ett visst sug efter utlandet börjar kännas. Jag stannar till på nya Netto för lite inköp och väl där fick jag samma doftförnimmelse som i Grekland. Solen sken på parkeringen så där så det nästan dallrade, väl inne möttes jag av en kakafoni av div språk och väl framme i kassan fick jag mig ett samtal med ett caribiskt par som var här som studenter.
När jag plockade upp mamma så hade hon stått ute o väntat på mig, men det gjorde inget; Jag stog i solen och drömde jag var i Paris.
- Varför Paris, undrade jag?
- Se på vårt alldeles egna Eiffeltorn, sa hon och pekade på transformatorn bredvid järnvägen längs Bangatan.

Och faktiskt, med lite vilja så ser det ut som Eiffeltornet!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0