En nyans rikare..

Igår så var det dags för presenten jag fick av Per. Han gav två biljetter till Teater kaféet och Awake Love Orchestra, vilket inte sa mig ett endaste dugg. Det iof är ju inte speciellt ovanligt när det gäller Per och hans musiksmak, men det som slår mig är att han så klockrent prickar in precis den typen av musik och uppträdande som jag bara
älskar. Man sitter tätt och väldigt nära, man blir som ett enda stort gemensamt hav av musikdiggare. De spelar näst intill akustiskt och de har de vackraste röster jag hört på länge. När de brister ut i en Gipsysång från Armenien så slås jag av hur vackert det kan låta med enbart stämmor och lite trummor trots språksvårigheten.
Det är musik som berör precis som det utlovats i annonsen. Glädjen som genomsyrar kaféet är så befintlig att det går att ta på den.
På lördag ges en föreställning i trädgården hemma hos Jonas Färnlöf på Apalby Gård:

"Lars Färnlöf memorial mini-festival 2012"


Missa inte den!

Tack älskade Per, jag lever länge på detta!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0